Przejdź do zawartości

Zarządzaniu przewoźnikami w firmie Farm Trans: „Trwała współpraca gwarantuje stabilność”.

Mówi o zarządzaniu przewoźnikami w firmie Farm Trans
28 | 06 | 2023

W drugim z serii czterech artykułów na temat usług Connected Services przeczytasz o roli zarządzania przewoźnikami w logistyce przyszłości. W pozostałych trzech artykułach omówimy rolę zarządzania kontem, zarządzania operacyjnego oraz rozwiązań technologicznych.

 

Długa współpraca
Dennis Timmermans pracuje w Farm Trans od 2007 roku. Zalety długotrwałej współpracy w branży logistycznej dostrzega również w przypadku klientów: „Nasi klienci chcą stabilności. Chcą wiedzieć, czego mogą się spodziewać. Ponadto długa współpraca oszczędza czas i pieniądze. Obydwie strony chcą również zainwestować w dobre łącza danych i rozłożyć ich koszty. Im dłużej trwa współpraca, tym bardziej można skoncentrować się na zrównoważonym rozwoju. Właśnie dlatego dążymy do zawierania umów na co najmniej dwa lub trzy lata. Ważne jest, żeby razem poświecić czas i lepiej rozumieć siebie nawzajem, aby mówić tym samym językiem”.

 

Współpraca z przewoźnikami łączy
Firma Farm Trans posiada oczywiście własną flotę, ale zawsze patrzy dalej, aby znaleźć najlepsze rozwiązanie dla klienta. Jak mówi Timmermans: „Patrzymy nie tylko na to, co potrafimy wykonać dobrze sami, ale także na innych specjalistów na rynku. Mamy dużą sieć partnerów i stale badamy rynek, dzięki czemu wiemy, jakie usługi są dostępne. W ten sposób jesteśmy łącznikiem między tym, o co prosi nasz klient, a tym, co oferuje rynek”.

 

Szczegółowy wybór
Wybór odpowiedniego dostawcy usług logistycznych jest bardzo skomplikowany. W związku z tym często częścią procesu jest przetarg, wyjaśnia Timmermans: „Wspólnie z naszym klientem ustalamy dalsze postępowanie po wygaśnięciu umowy. Może to być przetarg, ale również na przykład rozszerzenie umowy. Jeśli przygotowujemy przetarg, proces trwa około trzech miesięcy: wraz z naszym klientem sporządzamy długą listę, przeprowadzamy badanie rynku, wstępną selekcję i zapraszamy odpowiednie strony. Działamy całkowicie transparentnie: za pośrednictwem naszej aplikacji IT udostępniamy klientowi wszystkie dane otrzymane od naszych dostawców usług ”.

 

Umowy i kontrole

Po podpisaniu umowy Timmermans i jego multidyscyplinarny zespół dbają o to, aby umowy były odpowiednio zabezpieczone i przestrzegane w ramach standardowych procedur operacyjnych: „Takich jak jakość usług, bezpieczeństwo żywności i efektywność środowiskowa. Zarządzamy przewoźnikami i oceniamy ich wydajność na spotkaniach oceniających wyniki, w których oczywiście może uczestniczyć nasz klient”.

Firma Farm Trans świadomie wybiera współpracę ze specjalistami np. w zakresie nisz czy regionów. Jak mówi Timmermans: „Chodzi na przykład o transport chłodniczy, transport silosowy koleją czy krótki transport morski kontenerami. Wszystko po to, aby jak najlepiej i najwydajniej zorganizować transport dla naszych klientów. Nieustannie ulepszamy również własną ofertę, dodając na przykład funkcjonalność cross-dockingu. Łączymy ze sobą sieci, dzięki czemu wzmacniamy i rozszerzamy nasz zasięg w Europie. Wraz z naszą siecią zapewniamy klientom pełną obsługę”.

 

Multimodalne i zrównoważone rozwiązania

Zrównoważony rozwój jest warunkiem logistyki przyszłości. Jak mówi Timmermans: „Bierzemy to już pod uwagę w Farm Trans, ponieważ chcemy utrzymać naszą przewagę. Współpracujemy już z przewoźnikami oferującymi rozwiązania multimodalne w zakresie najbardziej ekonomicznych tras i badamy dalej ten dynamiczny rynek. Dokonujemy oceny nie tylko pod kątem ceny, ale także zrównoważonego rozwoju. Podkreśla to znaczenie długoterminowej współpracy; razem stawiamy szybsze kroki w kierunku zrównoważonej logistyki”.

Zarządzanie przewoźnikami jest częścią Connected Services – inteligentnej organizacji całego procesu logistycznego. Dowiedz się więcej >